Орієнтовні вимоги до плану виховної роботи 1. Відображення у вступі стислого аналізу виховної роботи за минулий рік, оцінка її ефек¬тивності. Аналіз рівня вихованості учнів, знань та організаторських умінь педагогіч¬них працівників. Розкриття недоліків у виховній роботі, їх причин. Аналіз соціально-психологічних умов виховання в сучасний період. Визначення основних напрямків виховання на певний проміжок часу. Визначення мети. 2. Обгрунтування стержневих практичних завдань на рік, навчальну чверть, їх конкрети¬зація в кожному розділі. 3. Свідомий відбір змісту, форм і методів ро¬боти з учнями, вчителями, батьками, громадсь¬кими організаціями відповідно до завдань, особливостей навчального закладу, традицій, соціально-педагогічних умов виховання в мікрорайоні, в сім'ях та ін. Національне спряму¬вання змісту виховання. 4. Визначення структури плану (організація методичної роботи з педагогічними працівниками. Організація діяльності учнів. Соціально-педагогічна допомога учням, які по¬требують особливої уваги. Профілактика право¬порушень учнів. Антинаркотична, антиалкоголь¬на пропаганда. Робота з батьками. Координація діяльності з позашкільними закладами та інши¬ми соціальними інституціями. Аналіз виконання). 5. Врахування інтересів, потреб учнів, поба¬жань і порад педагогів, батьків, представників громадських та державних організацій, умов навчально-виховної роботи в закладі. Залучення психологів до планування роботи. 6. Дотримання принципів національного ви¬ховання. Планування колективних творчих справ, спрямованих на формування соціально цінної позиції учнів, їхніх організаторських умінь, пізнавальної, практично-трудової, економічної, екологічної, правової, художньо-естетичної, комунікативної культури на зміцнення емоційно-вольової сфери. 7. Узгодження з планами всіх виховних цент¬рів (клубів, гуртків, бібліотек). 8. Відображення логіки виховного процесу, зворотнього зв'язку управління, що дає змогу встановити: наскільки ефективна запланована діяльність, чи забезпечено розвиток учнів, чи забезпечено ефективність організаторських умінь інженерно-педагогічних працівників. 9. Реальність виконання. Можливість корек¬тування змін відповідно до безперервно понов¬люваної інформації про учнів.