Міністерство освіти і науки України рекомендує планування діяльності фахівців психологічної служби здійснювати за річним та щомісячним планами роботи відповідно до таких нормативних документів:
- наказу МОН України від 28.12.2006 № 864 «Про планування діяльності, ведення документації соціальних педагогів, соціальних педагогів по роботі з дітьми-інвалідами системи Міністерства освіти і науки України»;
- наказу МОН України від 19.06.2008 № 554 «Про виконання рішення колегії Міністерства освіти і науки України з питання «Про стан та подальший розвиток психологічної служби системи освіти України»;
- листа МОН України від 27.08.2000 р. № 1/9-352 «Про планування діяльності, ведення документації і звітності усіх ланок психологічної служби системи освіти України»;
- листа МОН України від 25.07.2014 №1/9-374 «Стан та особливості діяльності психологічної служби системи освіти у 2014-2015 навчальному році».
Річний план роботи є окремим розділом річного плану роботи навчального закладу та відображає всі напрями роботи фахівців психологічної служби.
При складанні річних планів роботи необхідно враховувати:
• реалізацію державних програм, наказів та рішень колегій Міністерства освіти і науки України;
• пріоритетні напрями діяльності навчального закладу та запити педагогічного колективу;
• специфіку роботи з учнями (дітьми) на кожному віковому етапі їх розвитку.
Річний план погоджується методистом психологічної служби відділу освіти освіти і затверджується директором навчального закладу.
Структура річного плану роботи психологічної служби навчального закладу
Вступ
Нормативно-правові документи, якими керується соціально-психологічна служба навчального закладу.
Аналітична частина містить аналіз роботи фахівця психологічної служби закладу освіти, яка спрямовувалася на виконання пріоритетних напрямків роботи психологічної служби та навчального закладу, за попередній навчальний рік.
В аналітичній частині слід надати інформацію про:
- діяльність психологічної служби згідно із планом (що виконано, що не вдалося виконати, з яких причин);
- дослідження (вказати тематику);
- кількість обстежень дітей, співробітників та батьків з висновками;
- результативність роботи;
- підвищення кваліфікації та атестацію (курси, навчальні тренінги, семінари-практикуми та ін.);
- робота за авторськими, обласними, всеукраїнськими, національними програмами;
- як змінилася ситуація внаслідок виконання певного виду роботи (просвітницької, профілактичної, корекційної, розвивальної).
- порівняння щодо покращення або погіршення ситуації в навчальному закладі, прогнозування розвитку ситуації на майбутнє, із зазначенням заходів і засобів, необхідних для поліпшення ситуації.
Цілепокладаюча частина робочого плану повинна мати конкретні цілі й завдання, відповідати пріоритетному напряму діяльності закладу та соціально-психологічної служби. Вибір пріоритетного напряму роботи обґрунтовується на основі аналітичної частини. Цілі діяльності соціально-психологічної служби, завдання на рік і перспективи мають бути усвідомленими, базуватися на нормативно-правових документах.
- `язково має бути вказана:
- освітня проблема навчального закладу;
-проблемна тема психологічної служби навчального закладу;
-основна мета роботи психологічної служби навчального закладу;
-основні завдання психологічної служби навчального закладу;
-очікувані результати.
Заходи змістової частини повинні відображати діяльність соціально-психологічної служби і мають бути спрямовані на досягнення цілей і реалізацію завдань річного плану
Успіх роботи фахівця психологічної служби, яка фіксується у плані (щорічному та щомісячному), завжди пов’язаний з усвідомленням працівником своєї ролі та місця у навчальному закладі, місії, яка допомагає чітко визначити пріоритети діяльності, цілі та завдання, і, що важливо, містять спосіб їх реалізації. Одне із основних вимог до місії полягає в тому, що вона не може бути розпливчатою та абстрактною, на зразок «здійснення психологічного супроводу», «підтримка гармонійного духовного та фізичного здоров'я людини» тощо.
|