Головна » 2012»Лютий»2 » Компетентнісний підхід до змісту початкової освіти
18:11
Компетентнісний підхід до змісту початкової освіти
Компетентнісний підхід до змісту початкової освіти
Освітня компетенція є сукупність взаємопов’язаних смислових орієнтацій, знань, умінь, досвіду діяльності учня відносно певного кола об’єктів реальної дійсності, необхідних для здійснення особистісно і соціально значущої продуктивної діяльності. Компетенція це суспільна норма, вимога, яка сама по собі не є характеристикою індивіда. Нею вона стає у процесі засвоєння і рефлексії учня, перетворюючись у компетентність. Компетентність- складне особистісне утворення, що інтегрує відповідно до вимог певної діяльності знання, уміння, навички, особистий досвід її виконання, ставлення до процесу і результату, вона створює передумови для активних самостійних дій . Отже, компетентність не зводиться тільки до знань, окремих умінь і навичок, а належить до галузі складних умінь і якостей особистості. Визнано три види компетентностей, які характеризують результати навчання на засадах компетентнісного підходу: ключові, міжпредметні і предметні. До ключових компетентностей відносяться: уміння вчитися, соціально- трудова, загальнокультурна, інформаційно-комунікаційна, здоров’язбережу- вальна, соціальна. Ключові компетентності є наскрізними інтегрованими утвореннями, які формуються засобами всіх предметів, у взаємозв’язку уро- чної і позаурочної роботи, у взаємодії з соціумом. Міжпредметні компетентності формуються у зв’язку змісту і методик предметів однієї чи різних освітніх галузей. Предметні компетентності забезпечуються засобами одного предмету, їх зміст і структура чітко відповідають певним елементам навчального змісту. Предметні компетентності молодших школярів визначаються на ос- нові вимог до навчальних досягнень учнів, які вказано у програмах з кожно- го предмету.