Наші учні прийшли до нас у 6-й клас. Врахуйте при плануванні своєї роботи наступне.
Учні мають: навички складання простого планурозповіді,-вміють формулювати запитання до тексту.
Спираючись на ці зачатки відповідної компетенції,вчитель має продовжити роботу з текстом підручникатак, щоб шестикласники вчилися ділити його назавершені частини, вміли ставити питання до прочитаного і таким чином підходили до складання розширеного плану.
Як показують результати предметних олімпіад,у яких беруть участь учні 8-11 класів, найслабкішою ланкою є написання тез на відповідну тематику. Вчитель історії, що викладає у 6-му класі, має продовжити (а якщо ця робота не велася, розпочати) формування вказаного уміння, застосовуючи завдання:
-виділити головне у змісті абзацу, підпункту параграфа;
-записати зміст абзацу одним реченням, використовуючи найважливіші поняття;
-поставити чітке запитання до прочитанного уривку і дати відповідь на нього одним реченням.
У 6-му класі продовжена практика роботи над новим типом уроку історії - практичним заняттям, де передбачено самостійну роботу учнів з різноманітними джерелами інформації. Звертаємо увагу, що на відміну від навчальної програми 5-го класу учням 6-го пропонується 13 практичних занять, де більше уваги можна приділити роботі з історичними джерелами, специфіці їх опрацювання, формуванню логічних умінь школярів (елементарні аналізи подій, встановлення впливу природніх умов на життя і господарство людини, зіставлення текстів, формулювання власної позиції тощо). Зауважуємо, що самі джерела мають бути адаптовані до вікових особливостей учнів, їм мають бути надані прості пам'ятки роботи з історичними документами.
Учителям історії у шостому класі варто пам'ятати, що знайомство з історією Стародавнього світу та Античності має бути цікавим, зрозумілим,
оступним (але не спрощеним). Толерантність, урахування історичної поліконфесійності і багатонаціональності українського суспільства, увага до освітніх запитів учнів допоможуть учителям зробити уроки історії годинами об'єднання і взаємоповаги.
На допомогу вчителям готуються до видання відповідний методичний посібник (додаток № 1) до журналу "Історія та суспільствознавство в школах України", а також робочі зошити для практичних робіт. Кожен навчально-методичний комплекс (підручник, книга для вчителя, робочий зошит) мають свої особливості, пропонують власні підходи до реалізації основних завдань шкільної історичної освіти.
|