Субота, 04.05.2024, 05:47
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Листопад 2012  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    2627282930
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2012 » Листопад » 15 » Вокально-хорова робота на уроках музичного мистецтва
    16:46
    Вокально-хорова робота на уроках музичного мистецтва
    Технологія вокально-хорового співу на уроках музики та музичного мистецтва


    І-й етап має такі завдання:
    а) розвиток дитячого голосового апарату(діапазону,дихання, артикуляції );
    б) розвиток інтонаційної виразності;
    в) формування початкових співацьких умінь та навичок;
    г) робота над створенням хорового унісону;
    д) виховання інтересу до співацької діяльності.
    На даному етапі напрямок роботи - від слова до співу . Для досягнення цих завдань доцільно виконувати ігрові мовні вправи,наприклад:
    - «Летить жук» (на звук «ж»)
    - «Політ літака» (на звук «р»)
    Ці вправи діти виконують, спочатку промовляючи звуки «ж» або «р», потім доповнюють пластичним інтонуванням(зображенням рухами рук, імітуючи політ).При цьому слід дотримуватися наступного : при русі рук вгору мелодія рухається в тому ж напрямку, а при русі рук вниз мелодія поступово рухається від високих до низьких звуків.
    - «Годинник»
    За командою вчителя діти імітують рух годинника рухами рук вправо-вліво. Вони відтворюють ритмічну структуру, промовляючи склади «тік-так». При виконанні вправи можна змінювати темп.
    - «Крапельки»
    Підіймаємо руки догори і, промовляючи склад «кап» , руки опускають вниз, імітуючи крапельки дощу. Можна починати виконувати вправу на піано, а закінчувати на форте, змінюючи темп.
    - «Вітер»
    На склад «у» діти співають на різні види зміни динамічних відтінків.
    - Гра «Ехо»
    Вчитель просить дітей уявити , що вони ніби заблукали в лісі, потім співає склад «ау»,що містить мелодію,побудовану на терції. Цю вправу дітям слід повторювати за вчителем. Хто заспівав правильно,той знайшовся.
    Ця гра включає індивідуальну роботу з учнями.

    ІІ-й етап має такі завдання:
    а) робота над диханням, артикуляцією, динамікою, тембровим ансамблем ;
    б) осмисленість розспівування голосних, виразність фразування;
    в) розуміння диригентського жесту;
    г) формування кантиленного співу;
    д) розвиток слухової уваги, вміння працювати в групах;
    е) розвиток поліфонічного та гармонічного слуху.
    Напрямки роботи:
    Формування культури унісону.
    Підготовка до двоголосного співу.
    Для виконання цих завдань учитель може використовувати ритмодикламацію.
    - Вправа «Бутерброд»
    Діти розподіляються на три групи. Діти першої групи промовляють слово «хліб», другої «масло», третьої «ковбаса». Спочатку вчитель працює з кожною групою окремо, потім поєднуються дві групи ( перша та друга, друга та третя, перша та третя), далі всі три групи промовляють слова одночасно. Важливо, щоб діти вчились не лише промовляти слово своєї команди, але й слухали слова, які говорять діти іншої групи. Можливо запропонувати дітям придумати свій варіант цієї вправи. Зробити наприклад , салат («сир» , «яйце» , « майонез»), чи відвідати зоопарк («лев», «ведмідь», «бегемот»), чи інше , де діти придумують слова іншої тематики на один, два, три склади.
    Ця вправа розвиває навички багатоголосного співу та творчі здібності дітей.
    - Робота над унісоном
    Наприклад звук «соль» співаємо разом акапельно декілька хвилин на ланцюжковому диханні. Потрібно не лише намагатися чистого інтонування , але й слухати один одного, співати «як один». Ця вправа розвиває навички хорового співу. При цьому вчитель має можливість контролювати інтонування даного звуку кожним учнем, тобто приміняти індивідуальний підхід .
    - « Від одного до десяти»
    Учні промовляють числа від одного до десяти, а потім навпаки від десяти до одного з обов’язковим дотриманням чіткої артикуляції.
    Далі завдання ускладнюються за рахунок зміни динаміки, звуковедення (легато, стаккато), ритмічного малюнку. Вправу можна виконувати,як канон.
    - Спів за рухами рук
    Кисть лівої руки виконує роль нотоносця, а вказівний палець правої руки або ручка, взята в праву руку, показує розташування нот на нотоносці. Наприклад, «соль» розміщується на безіменному пальці, «ре» під мізинцем, «фа» між мізинцем і безіменним і т.д.
    Спочатку діти співають за жестами вчителя , потім виконують ці жести та співають разом з учителем.
    ІІІ-й етап має такі завдання:
    а) володіння навиками ланцюжкового дихання;
    б) розвиток вміння співати акапельно;
    в) виконання канонів;
    г) виконання пісень з підголосками;
    д) удосконалення навичок двоголосного співу.
    На даному етапі напрямок роботи удосконалювати культуру унісонного співу та формувати навички двоголосного та триголосного співу.
    Вправи:
    - Співати звук «фа» акапельно на ланцюжковому диханні.
    - Від звуку «фа» діти співають мелодію, яка рухається поступово вверх або вниз за рухами рук вчителя.
    - Створити дві команди. Діти першої групи тримають звук «фа» по руці вчителя, а діти другої групи в цей же час за рухами другої руки співають мелодію, яка рухається вниз або вгору , промовляючи інші звуки ( наприклад «фа», «соль», «ля» , «соль» , « фа» , «мі», «фа»).Потім навпаки.
    - Клас розподіляється на дві групи. Перша група співає по-черзі звуки «фа», «до» декілька разів. По команді вчителя друга група співає звуки починаючи з «фа» за рухами рук вчителя.
    - Спів за рухами обох рук вчителя , починаючи з «фа».
    - Спів канонів
    - Вправи на два та три голоси :
    Спочатку потрібно розподілити клас на дві або три групи та вивчити
    мелодію з кожною групою окремо лише потім з’єднати партії.
    Слід привчати дітей співати свою партію та слухати ,як співають діти інших
    груп.
    Під час рішення цієї проблеми дуже важливо дотримуватись наступних рекомендацій:
    1. Дітям повинно бути цікаво.
    2. Вчитель повинен добре володіти диригентськими навичками.
    3. Педагог має проявити творчий підхід до кожної вправи, корисною буде й імпровізація.
    4. Всі вправи виконувати акапельно.
    Категорія: Художньо-естетичні дисципліни | Переглядів: 2276 | Додав: S-LU