Понеділок, 29.04.2024, 05:53
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Грудень 2016  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
       1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2016 » Грудень » 5 » Вимоги до сучасного уроку літератури
    10:58
    Вимоги до сучасного уроку літератури

    Вимоги до сучасного уроку літератури

    І. Дидактичні вимоги до сучасного уроку

    1. Чітке формулювання освітніх завдань у цілому та його складових елементів, їхній зв'язок із        розвиваючими і виховними завданнями.

    2. Визначення оптимального змісту відповідно до вимог навчальної програми і цілей уроку, із урахуванням рівня підготовки й підготовленості учнів.

    3. Прогнозування рівня засвоєння учнями наукових знань,  сформованості умінь і навичок як на уроці, так і на окремих його етапах.

    4. Вибір найраціональніших, оптимальних методів, прийомів і засобів навчання, стимулювання і контролю. Вибір форм  організації, що забезпечує максимальну самостійність у навчанні  учнів.

    5.  Реалізація на уроці всіх дидактичних принципів.

    6.  Створення умов для успішного навчання учнів.

    ІІ. Психологічні вимоги до уроку

    1. Психологічна мета уроку:

    1) Проектування   розвитку   учнів   у   межах вивчення конкретного навчального предмета і конкретного уроку.

    2) Врахування в цільовій настанові уроку психологічної задачі, вивчення теми і результатів, досягнутих у  попередній  роботі.

    3) Передбачення окремих засобів психолого-педагогічного впливу, методичних прийомів, що забезпечують розвиток учнів.

    2. Стиль уроку:

    1) Визначення змісту і структури уроку відповідно до  принципів розвиваючого навчання.

    • співвідношення навантаження на пам'ять учнів і їхнє мислення;
    • визначення обсягу і відтворюючої діяльності;
    • планування засвоєння знань у готовому вигляді (зі слів  учителя, з підручника,  посібника) і в процесі самостійного пошуку;        
    • виконання вчителем і учнями проблемно - евристичного  навчання (хто ставить проблему, формулює її,  хто вирішує);
    • облік контролю, аналізу й оцінки діяльності школярів, здійснюваних  учителем, а також взаємної критичної оцінки, самоконтролю і самоаналізу учнів;
    • співвідношення спонукання учнів до діяльності (коментарі,  що  викликають позитивні почуття в зв'язку з проблемною роботою,  установки, що стимулюють інтерес, вольові  зусилля до подолання труднощів  і примусу (нагадування про оцінку, різні зауваження, нотації).

    2)  Особливості самоорганізації вчителя:

    • підготовленість до уроку - головне усвідомлення психологічної мети і внутрішня готовність до її здійснення;
    • робоче самопочуття на початку уроку й у ході його (зібраність, співнастроєність з темою і психологічною метою уроку, енергійність. Наполегливість у здійсненні поставленої мети, оптимістичний підхід до всього, що відбувається на уроці);
    • педагогічний такт (випадки прояву);
    • психологічний клімат на уроці (підтримка атмосфери радісного, щирого спілкування, діловий контакт тощо);

    3)  Організація пізнавальної діяльності учнів:

               1. Визначення заходів для забезпечення умов продуктивної роботи, мислення й уяви учнів:

                  • планування шляхів сприйняття учнями досліджуваних об'єктів і явищ, їхнього мислення;

                  • використання установок у формі переконання;

                  • планування умов стійкої уваги і зосередженості учнів;

                 2. Організація діяльності мислення й уваги учнів у процесі
    формування нових знань і умінь:

                  •  визначення рівня сформованості знань і умінь в учнів (на рівні конкретно-почуттєвих уявлень, понять, що узагальнюють образи, «відкриття», «висновки»);

                  •  опора на психологічні закономірності формування уявлень, понять, рівнів розуміння, створення нових образів під час організації розумової діяльності й уяви учнів;

                  • планування прийомів і форм роботи, що забезпечують активність і самостійність мислення учнів (система запитань, створення проблемних ситуацій, різні рівні проблемно-евристичного вирішення задач, використання задач з відсутніми і зайвими даними, організація інтелектуальних утруднень у ході самостійних робіт, ускладнення завдань із метою розвитку пізнавальної самостійності учнів);

                  • керівництво підвищенням рівня розуміння (від описового, порівняльного,    пояснювального   до   узагальнюючого, оцінного, проблемного) і формуванням умінь міркувати й робити висновки;

                  •  використання різних видів творчих робіт учнів (пояснення мети роботи, умов її виконання, навчання добору і систематизації матеріалу, а також обробці оформлення роботи).

    ІІІ. Гігієнічні вимоги до уроку

                  1.  Температурний режим.

                  2.  Фізико-хімічні     властивості     повітря     (необхідність провітрювання тощо).

                  3.  Освітлення.

                  4.  Попередження втоми і перевтоми.

                  5. Чергування видів діяльності (зміна слухання, виконання обчислювальних, графічних і практичних робіт).

                  6.  Своєчасне і якісне проведення фізкультхвилинок.

                  7.   Дотримання правильної робочої пози учня.

                  8.   Відповідність росту школяра класних меблів.

     

    Категорія: Суспільно-гуманітарні дисципліни | Переглядів: 621 | Додав: mrpz