Неділя, 12.05.2024, 06:42
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Січень 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2014 » Січень » 13 » Використання мультимедіа в професійній діяльності учителя основ здоров’я
    11:17
    Використання мультимедіа в професійній діяльності учителя основ здоров’я
    Згідно з рекомендаціями МОН вчителі загальноосвітніх навчальних закладів мають стовідсотково оволодіти основами інформаційно-комунікативних технологій. З цією метою можна застосовувати різноманітні презентації.
    Презентації можна розділити на кілька видів.
    Основні групи презентацій: друковані й електронні.
    Друковані презентації – найпростіший варіант використання презентації як роздавального матеріалу або друкованого доповнення до виступу, наглядного матеріалу уроку. Здебільшого друковані презентації втілюють іміджеві ідеї, виконуючи функції візитних карток, брошур, буклетів, каталогів.
    На більш високому рівні стоять комп’ютерні (електронні) презентації.
    Електронні презентації можна розміщати в Інтернеті, розсилати електронною поштою, використовувати на конференціях, семінарах, уроках, презентаціях як відео презентації.
    Мультимедійна презентація є файлом,що створюється в програмі Microsoft Office Power Point і може складатися з декількох слайдів. Такі презентації дозволяють вийти за межі друкованих каталогів і буклетів.
    Комп’ютерні презентації не зав’язані на друкований тираж, можуть використовуватися на різних носіях (комп’ютер, плазма, проектор), у них досить просто вносити зміни. Мультимедійні презентації – вид презентацій, що за своїми можливостями мають найбільший обсяг.
    У мультимедійних презентаціях є можливість впровадження будь-яких форматів. Презентації залежно від формату можуть відрізнятися динамікою й повноцінною анімацією (анімаційні презентації), оригінальною подачею інформації, можливістю інтегрувати в презентацію звук, відеоматеріали, анімацію, інтерфейс (систему меню – керування), тривимірні об’єкти й будь-які інші елементи без завдання шкоди якості. За допомогою зручної системи меню уможливлюється «підкачування» різних файлів, аж до автоматичного виходу на сайт презентації.
    Мультимедійні презентації можуть знаходити застосування на уроках, семінарах, виставках, частково або повністю замінити оратора, лектора, учителя. Технологічні можливості мультимедійних презентацій дозволяють упоратися практично з будь-яким завданням. Збалансоване використання інформації, чергування або комбінування тексту, графіки, відео і звукового ряду – усе це робить мультимедійні презентації максимально комфортними і зручними у використанні.
    Найбільш ефективним для людського сприйняття вважається використання в мультимедіа-презентації аудіовізуальної інформації, коли людина чує і бачить одночасно. Крім того, важливою частиною мультимедійної презентації є інтерактивність, взаємодія з користувачем.
    Використання мультимедійних засобів при навчанні передбачає декілька основних напрямків реалізації педагогічної діяльності, які можна поділити на дві групи відповідно до ролі учнів при проектуванні та створенні комп’ютерних засобів навчання.
    До першої групи слід віднести ті освітні продукти, які розробляються вчителями для подання змісту навчального матеріалу, при роботі з ними учням надається лише пасивна роль отримувача інформаційних даних.
    До другої групи належать інтерактивні освітні засоби, які передбачають активну роль учня. Найефективнішими є засоби, які проектуються та розробляються самими учнями при вивченні навчального матеріалу.
    У літературі не існує загальновизнаної класифікації презентацій за типом змісту та оформленням. Наприклад, пропонують класифікувати презентації за ступенем їх «оживлення» різними ефектами. Виділяють такі групи презентацій:
    • Офіційна презентація – різного роду звіти, доповіді тощо перед серйозною аудиторією, в якій необхідним є строгий дизайн, витриманість, єдиний шаблон оформлення для всіх слайдів, вимагається чітке структурування та розміщення на слайдах всіх тез доповіді.
    • Офіційно-емоційна презентація. Така презентація використовується для двох цілей: передати слухачам деяку офіційну інформацію та надихати їх, переконати в чомусь. Наприклад, таку презентацію можна зробити на батьківські збори.
    • «Плакати». У цьому випадку презентація складається тільки з ілюстративного матеріалу. На слайдах – тільки ілюстрації з мінімумом підписів, комп’ютер використовується як звичайний проектор. Вся робота по поясненню змісту покладається на доповідача. Дуже бажаний єдиний шаблон оформлення.
    • «Подвійна дія». На слайдах презентації крім зображень використовується текстова інформація. Вона може або пояснювати вміст слайду, або його «розширювати».
    • Інтерактивний семінар створюється для проведення семінару в режимі діалогу з аудиторією. Стають допустимими різноманітні анімації, рухомі малюнки, фотографії, що обертаються, об’єкти навігації, і особливо – розгалуження презентації: в залежності від відповідей слухачів, їх реакції на запитання і твердження.
    • Електронний роздатковий матеріал. Матеріал презентації має викладатися вичерпно докладно, оскільки у слухача немає можливості перепитувати доповідача. Додатковий матеріал може міститися у гіперпосиланнях або у спеціальних замітках до слайду. Якщо презентація призначена для самостійної роботи, її інтерфейс, навігація по слайдах, можливості розгалуження повинні бути добре продумані та обґрунтовані.
    • «Інформаційний ролик». Ролик має демонструватися самостійно і незалежно від доповідача, причому автоматично повертатися до його початку. Весь показ проходить в автоматичному режимі. Презентація містить матеріали інформаційно-рекламного характеру, наочні матеріали, розраховані на швидке сприйняття. Наприклад, така презентація може використовуватися на виставках. Добре, коли така презентація супроводжується дикторським пояснюючим текстом, що звучить з колонок.
    За способом подання слайдів можна розрізняти презентації:
    1. Для супроводу лекції, виступу – з записом голосу лектора чи усним супроводом.
    2. Слайд-шоу – без супроводу лектора або із записаним голосом доповідача.
    3. Комбінована – з усним супроводом, із записаним голосом, частиною якої може бути слайд-шоу.
    Крім того, навчальні презентації можна класифікувати за дидактичними ознаками: учительські та учнівські.
    При цьому учительські презентації призначені для:
    • супроводу лекції (текст, ілюстрації, інтерактивні засоби спілкування з аудиторією);
    • ілюстрування лекції, доповіді (тільки малюнки, графіка, відео);
    • узагальнення, представлення результатів діяльності учнів, наприклад для доповіді на педраді, методичній раді тощо;
    • постановки проблеми, створення пізнавальної мотивації учнів, колег тощо;
    • перевірки або самооцінювання знань чи вмінь, тобто тестові;
    • виконання вже зазначених функцій, тобто комбінована.
    Учительська презентація за призначенням може бути:

    • проблемною – вступ до теми;
    • інформативною: інструкції, приклади для учнів, форми оцінювання, консультування. Вона використовується учнями самостійно впродовж вивчення теми, доступна їм в будь-який час навчального процесу;
    • діагностичною, контролюючою: використовується для перевірки знань учнів, самооцінювання наприкінці вивчення теми, розділу, уроку. Використовується учнями індивідуально і самостійно після вивчення розділу, теми та доступна їм в присутності вчителя чи у вільному доступі.
    Учнівські мультимедійні презентації доцільно використовувати як для представлення результатів власних проведених досліджень, проектів, самостійної роботи, так і для виконання випереджуючих завдань як засіб ознайомлення з новою інформацією.
    За кількістю учнів, які планують, проектують, розробляють, демонструють презентації можна розглядати презентації:
    • індивідуальні – розробляються і створюються одним учнем;
    • групові – розробляються і створюються малою групою учнів;
    • класні – можуть бути підготовлені всім класом індивідуально чи малими групами, що створюють окремі слайди.
    Переваги мультимедійних презентацій:
    • Презентації можуть створюватися не тільки для показу на стінному екрані для групи слухачів в аудиторії, але також можуть використовуватися для індивідуального перегляду на комп’ютері.
    • Комп’ютерні презентації можуть використовуватися як для занять з безпосередньою участю доповідача, так і без його участі (наприклад, для самоосвіти).
    • Потенційна можливість інтерактивності дозволяє комп’ютерні презентації адаптувати під особливості сприйняття учнями навчального матеріалу.
    • Часова інтерактивність надає можливість учню самостійно визначати початок, тривалість процесу навчання, а також швидкість просування по навчальному матеріалу.
    • Інтерактивність при доборі потрібної послідовності відображення навчальної інформації забезпечує вільне визначення чергування використання фрагментів інформації.
    • Змістова інтерактивність дозволяє змінювати, доповнювати чи зменшувати обсяг змістової інформації.
    • Створені презентації легко тиражуються, можуть демонструватися практично на будь-якому комп’ютері і являють собою корисний засіб аудіовізуальної підтримки будь-якої доповіді – виступу на науковій конференції чи звіту перед класом.
    Крім дидактичних переваг, комп’ютерні презентації мають ряд переваг, пов’язаних з тиражуванням та розповсюдженням. Створені на інших (наприклад, магнітних чи паперових) носіях та пристроях моделі, схеми, діаграми, слайди, відеокліпи, звукові фрагменти можуть компактно зберігатися в цифровому вигляді за допомогою презентацій. Вони не псуються, не займають багато місця, ними вільно можна керувати в процесі демонстрації та, при необхідності, можна легко модифікувати.
    При підготовці презентації необхідно враховувати наступне:

    • матеріал слід викладати стисло з максимальною інформативністю тексту, в чіткому порядку, без нагромаджень;
    • інформацію необхідно ретельно структурувати;
    • важливу інформацію (висновки, визначення, правила тощо) подавати великим планом, бажано ілюструвати фотографіями, малюнками, схемами;
    • другорядну інформацію слід вміщувати внизу сторінки;
    • для унаочнення інформації бажано використовувати діаграми, схеми тощо;
    • графіки, схеми, малюнки, ілюстрації тощо повинні органічно доповнювати текст, мати чіткі пояснення;
    • рядок має містити 6 – 8 слів, а слайд 6 – 8 рядків;
    • загальний обсяг тексту не повинен перевищувати 50-ти слів;
    • заголовок має містити і великі, і малі літери;
    • слайди мають бути не надто яскравими, витримані в одному стилі;
    • під кожним слайдом має бути підпис автора.
    Категорія: Природничо-математичні дисципліни | Переглядів: 902 | Додав: mrpz