Субота, 11.05.2024, 16:58
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Січень 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2014 » Січень » 13 » ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ
    11:09
    ВИКОРИСТАННЯ МОЖЛИВОСТЕЙ ІНФОРМАЦІЙНОГО ПРОСТОРУ ДЛЯ ПРОФЕСІЙНОГО САМОРОЗВИТКУ УЧИТЕЛІВ ХІМІЇ
    Світ охопили нові інноваційні технології, які розвиваються шаленими темпами, змінюючи суспільні погляди, насамперед освіту.
    Одним із ключових моментів прогресивного професійного росту педагога є використання у своїй діяльності всесвітньої мережі Інтернет.
    Мережа мереж

    Для кращого розуміння важливості Інтернету на сучасному етапі розвитку технологій спробуємо визначити його суть.
    Інтернет - всесвітня система добровільно об'єднаних комп'ютерних мереж, що утворює глобальний інформаційний простір, служить фізичною основою доступу до вебсайтів і багатьох систем (протоколів) передачі даних. Він непідвласний жодному уряду й відкритий для всіх його електронних громадян-користувачів незалежно від державних територій і кордонів. Часто згадується як «Всесвітня мережа» або «Глобальна мережа».
    Слово «Інтернет» увійшло до нашого лексикону не так давно. Без глобальної мережі зараз неможливо уявити своє життя. Кількість користувачів Інтернету в Україні зростає кожного дня. Хоча кількість користувачів у всьому світі постійно збільшується, значна частина населення України не знає, що ж собою являє Інтернет. Прикро, коли люди, які ним не користуються, дають йому негативну оцінку. Інтернет дає негайний доступ до інформації з усього світу. Простою електронною поштою так само легко надіслати повідомлення до іншого континенту, як і переказати новину найближчому сусідові. Через World Wide Web тисячі газет і десятки тисяч інших джерел інформації стають доступними в усіх куточках світу.

    Інтернет для вчителя

    Учителю завжди бракує часу, щоб максимально підготуватись до уроку; бракує літератури, інформації, чуток, новин, адже всієї літератури та преси, необхідної для освоєння теми, не перечитаєш. Інтернет для вчителя - це не тільки економія часу та коштів, а й можливість бути в курсі останніх педагогічних новин і наукових досягнень, перспектива збагачення досвіду.
    Інтернет у вчителів завжди викликав сумніви в достовірності інформації, доцільності її використання та застосування на власному професійному досвіді. Крім того, завжди насторожувала безсистемність розміщення інформації. Проте зараз є безліч пошукових систем (www.google.com.ua, www.yahoo.com.ua), використання яких спрощує та пришвидшує пошук необхідної вчителю інформації. Час показує, що все частіше учні та студенти користуються інформацією з Інтернет-сторінок. Тому вчителю, щоб дійти взаєморозуміння з учнем (а це їх професійна мета й духовне покликання), просто необхідно користуватись його ж «зброєю» в позитивному розумінні цього слова. Кожний педагог, особливо сучасний, намагається знайти особистий творчий підхід до викладання свого предмета, водночас шукаючи нові шляхи для саморозвитку та самовдосконалення.
    Для вчителя-початківця у справах «інтернетних» найкраще стартувати з офіційного сайту Міністерства освіти і науки України (www.mоn.gov.ua), де знаходиться найбільша кількість інформації про нові відкриття в галузі освіти, права та обов'язки освітян нашої держави, різноманітні програми та нові підручники з потрібного вам предмета.
    Самовдосконалення професійного рівня

    Часто для викладу нового матеріалу учням недостатньо користуватись лише підручником. А Інтернет - це та ж бібліотека, де можна знайти не лише ту інформацію, яка знаходиться в межах України, а й поза нею. Нам відкривається безкоштовний, неоподаткований доступ до світових бібліотек. Для вчителів хімії, біології існує величезна кількість педагогічних і наукових сайтів, де можна знайти різноманітну інформацію, починаючи з новин і відкриттів у відповідних сферах науки й закінчуючи методикою викладання тієї чи іншої теми у школі з використанням інтерактивних і традиційних технологій. Безліч програм із цих предметів призначені для використання їх на електронних дошках як, наприклад, таблиця Менделєєва. Ця програма є коротким довідником періодичної системи елементів Д. І. Менделєєва і містить інформацію про кожний елемент: електронна; атомна маса; температура плавлення; температура кипіння; щільність; валентність; колір; ким, коли та в якій країні відкритий; назва елемента кількома мовами. А як сказав Григорій Сковорода, мудрий філософ, прославлений у віках: «...З усіх втрат втрата часу найтяжча...».

    http://oipopp.ed-sp.net/
    http://ckhimik.ucoz.com
    http://metodust.ucoz.ru/
    http://www.alhimikov.net
    http://www.xumuk.ru/
    http://www.chemport.ru/
    http://chemworld.com.ua/
    http://www.fptl.ru
    http://vinokurova.wordpress.com/
    http://chemistry-forum.at.ua/
    http://chemists.at.ua/
    http://chemexpress.fatal.ru/
    http://chem.pp.ua/
    http://www.10ballov.com/
    http://www.chem.msu.su/
    http://www.eduwiki.uran.net.ua
    http://tkhimiyaplus.ucoz.ua

    Крім того, Інтернет стане у пригоді й тим учителям, які збираються на курси підвищення кваліфікації. У пошукових системах можна знайти офіційні сайти інститутів післядипломної педагогічної освіти всіх міст нашої країни, які представляють інформацію, необхідну для вступу, матеріали та теми для навчання, дані для зв'язку з інститутами та безліч іншої необхідної інформації.
    Національні електронні бібліотеки

    Звичайно, усю необхідну літературу для самовдосконалення професійного рівня в Інтернеті можна й не знайти, але тут можемо отримати інформацію про найновіші видання, про зміст підручників і рецензії на них. Існує близько 50-ти електронних бібліотек в українському Інтернеті, які дають можливість як поверхово, так і детально ознайомитися з потрібною літературою.
    Наприклад, національна електронна бібліотека ім. Вернадського (www.nbuv.gov.ua/eb/ ep.html) уміщує в собі зручний для пошуку тематичний розподіл матеріалу: «Біологія», «Освіта. Наука. Мистецтво», «Етика» й «Естетика», «Педагогіка» та багато інших. Сайт www.ednu.kiev.ua під назвою Освітянська мережа України представляє всі українські інформаційні ресурси, що пов'язані з освітою. Використовуючи пошукову систему, на цьому сайті можна знайти все, що треба знати про навчання в Україні та за кордоном. Окрім електронних бібліотек тут можна навіть зробити замовлення на отримання будь-якої необхідної літератури - художньої, наукової, методичної, практичної. За допомогою цієї літератури можна тематично-стилістично оформити кабінет викладача, провести свято чи виховну годину.
    Безкінечні можливості

    За останні роки зріс інтерес педагогів до науково-дослідницької діяльності. Мережа дає прекрасні можливості для наукового спілкування та співпраці вчителів не лише з різних міст, а і країн. Як правило, інформація про всі найбільш вагомі наукові конференції розповсюджується через освітньо-наукові сайти в розділах новин або через електронну пошту. Деякі конференції навіть відбуваються в інтерактивному режимі, тобто не лише в реальному часі, а й паралельно в мережі Інтернет. Відбуваються й мережеві конференції.
    Інтернет містить велику кількість унікальних віртуальних колекцій, які просто неможливо зібрати у друкованому вигляді у шкільній чи домашній бібліотеці. Варто зробити акцент на особливих можливостях, які представляють інформаційні й комунікаційні технології для виготовлення ідеальних ресурсів навчання у вигляді образних уявлень, знакових моделей тощо.
    Величезну кількість цікавинок можна знайти і для організації позакласної роботи. Це олімпіади, сценарії літературних вечорів, позакласні свята. Якщо ви хочете провести цікаве свято, приурочивши його до пори року чи конкретного свята, найкращим помічником тут будуть сайти www.pld.org.ua, www.osvita.ua, www.uaua.info та www.ostriv.in.ua.
    У сучасному світі все ширше та багатогранніше використовуються нові інформаційно-комунікаційні технології. Педагог, освоївши технології Інтернету, чудово розуміє користь і багатоідейність мережі, адже вона відкриває невідомий досі світ безкінечних можливостей для саморозвитку та самовдосконалення.
    Категорія: Природничо-математичні дисципліни | Переглядів: 621 | Додав: mrpz