Субота, 11.05.2024, 13:02
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Лютий 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
         12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    2425262728
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2014 » Лютий » 21 » Урок-тренінг з основ здоров я в 7 класі
    15:09
    Урок-тренінг з основ здоров я в 7 класі
    Урок-тренінг
    Наркотики і ВІЛ, вчителя основ здоров я
    Маньківської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 - Барилко Т.П.

    Мета: актуалізація і поповнення базових знань про ВІЛ/СНІД, усвідомлення зв’язку між вживанням психоактивних речовин та ризиком інфікування ВІЛ.
    Обладнання і матеріали
    Папір, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч, клей, мультимедійна дошка, ноутбук.
    Зворотній зв'язок, стартові завдання
    1. Привітайте учнів, запитайте, що вони запам’ятали з минулого року.
    2. Вступне слово вчителя.
    ВІЛ – відносно нова інфекція. За чверть століття тому захворювання на ВІЛ-інфекцію набуло характеру епідемії. На боротьбу з ним витрачено величезні ресурси. Та фахівцями поки що не вдалося розробити профілактичну вакцину від ВІЛ, як, наприклад, від віспи, поліомієліту, багатьох інших небезпечних інфекцій.
    Однак зусилля вчених не були марними. Знайдено ліки, які подовжують життя інфікованих. Ефективні тести уможливлюють запобігання інфікування ВІЛ при переливанні донорської крові та пересадці органів.
    Проте вирішальна роль у боротьбі з епідемією ВІЛ/СНІДу належать профілактичній освіті. Адже особливості поширення цієї інфекції дають змогу кожному захиститися від неї, якщо він володіє необхідними знаннями і життєвими навичками.
    Що глибше ви знайомитеся з цією проблемою, то чіткіше усвідомлюєте важливість покладеної на вас місії – передавати свої знання іншим. Старші члени вашої родини – батьки, дідусі й бабусі – свого часу не отримали профілактичної освіти, тому в них можуть виникнути запитання. На деякі з них ви вже знаєте відповідь, а на деякі – поки що ні. У цьому навчальному році ви поповнили свої знання і станеш ще надійнішим джерелом інформації з проблеми ВІЛ/СНІДу.
    3 шляхи зараження ВІЛ/СНІД:
    • Через кров (при використанні нестерильних шприців, при переливанні крові)
    • При статевих контактах з ВІЛ-інфікованою людиною
    • Від ВІЛ-інфікованої матері до дитини (під час вагітності, пологів, кормління).
    ВІЛ не передається у таких випадках:
    • через обійми або поцілунок (ВІЛ може передатися, якщо у обох партнерів є відкрита рана в ротовій порожнині)
    • через рукостискання
    • через кашель та чхання
    • при проживанні в одній квартирі; використанні спільної ванни або туалету, спільного посуду для їжі; користуванні спільним басейном
    • через укуси комах
    • при використанні спільного телефону
    • через піт або сльози.
    3. Напишіть на дошці великими буквам у стовпчик: «ВІЛ», «СНІД» і запитайте учнів, як розшифровуються ці абревіатури.
    4. Послідовно пояснюйте, що означають поняття: вірус (збудник захворювань), імунодефіцити (відсутність імунної реакції організму), синдром (низка симптомів, що вказують на наявність хвороби), набутого (не спадкового), імунного (стосується імунної системи, яка забезпечує захист людини від хвороботворних мікроорганізмів), дефіциту (відсутність будь-чого, в даному випадку імунної реакції на наявність інфекції в організмі).
    5. Самостійна робота з підручником (крос-тест, с. 126), обговорення.
    Запитання для обговорення:
    • У чому відмінність між ВІЛ і СНІДом?
    • Хто найбільше ризикує інфікування Віл?
    • Чи існують ліки для тих, хто інфікований ВІЛ?
    • У яких щоденних ситуаціях треба бути обережним, щоб уникнути контактів з кров’ю інших людей.
    Вправа «Оцінка ризику ВІЛ-інфікування»
    Обладнання: на окремих картках написати ситуації безпечні і небезпечні щодо зараження ВІЛ. На трьох картках написати: «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризику немає».
    Картки «Ризик високий», «Ризик низький», «Ризику немає» прикріпити на дощі так, щоб під ними можна було викладати картки з ситуаціями.
    Учні по черзі беруть одну картку із ситуацією, читають уголос, що там написано, оцінюють ризик і кріплять під відповідну картку («Ризик високий», «Ризик низький» або «Ризику немає»).
    Тренер виправляє помилки, пояснює те, що учасникам незрозуміло.
    Розповідь вчителя
    Захворювання на ВІЛ-інфекцію має 3 стадії:
    1 – період «вікна» триває від 2 до 12 тижнів. Більшість людей не помічають що інфіковані, але дехто може на короткий час занедужати.;
    2 – безсимптомній період триває від 6 місяців до 10 і більше років. Відсутність симптомів або поява деяких із них: втрата ваги, надмірна втома, пітливість, пронос;
    3 – стадія СНІДу триває від 6 місяців до 2 і більше років. На тлі загального імунодефіциту виникають різні інфекції або злоякісні пухлини, що призводять до смерті.
    Руханка

    Робота в групах
    1. Завдання групам – підготувати повідомлення про:
    • «горіхи» - наркотики і ризики інфікування ВІЛ.
    • «шишки» - особливості поширення епідемії ВІЛ/СНІД у світі;
    • «жолуді» - в Україні;
    Підсумкове завдання
    Притча «Як здолати велетня»
    Запитання для обговорення
    1. Як можна побороти страх?
    2. Як підвищити рівень толерантності щодо ВІЛ-інфікованих?
    Завершення тренінгу
    Учні запалюють свічки і ставлять їх на плакат «Червона стрічка» на знак підтримки усіх, хто живе з ВІЛ, і як пам'ять про тих, хто помер від СНІДу.
    Категорія: Природничо-математичні дисципліни | Переглядів: 1405 | Додав: mrpz