Четвер, 16.05.2024, 06:05
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Листопад 2013  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
        123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2013 » Листопад » 5 » Урок музичного мистецтва у 1 класі
    11:07
    Урок музичного мистецтва у 1 класі

    Урок музичного мистецтва  вчителя музичного мистецтва

    Іваньківської ЗОШ І-ІІІ ст. Синиці Л.М.

    1клас

    Тема уроку: Музичні звуки лісові

    Мета уроку:

    - підвести школярів до усвідомлення того, що музика як мистецтво розповідає про навколишній світ мовою звуків;

    - розвивати творчу уяву, фантазію учнів;

    - виховувати  інтерес до музики, почуття любові до природи, культуру слухання музики.

    Обладнання: комп’ютер, мультимедійний проектор, підручник 1 кл.

    Музичний матеріал: Е.Гріг «Пташка», В.Подвала «Музичні загадки», П.І.Чайковський « Марш дерев’яних  солдатиків»,  « Ми йдемо сьогодні в клас» сл. М.Пригари, муз. М. Дремлюги, «Перший дзвоник» Н.Май

    Тип уроку: урок - подорож

    Методи: гра «Поясни Незнайкові» , метод «руйнування образу»

    Творча хвилинка: пластичне інтонування

    Терміни і поняття: музика як мистецтво, музичні та шумові звуки, нота

    Структура уроку

    І. Організаційний момент

    1.      Вхід учнів під музику

    1. Музичне вітання

    ІІ. Основна частина

    1.      Слухання пісень –загадок  В.Подвали «Білка», «Їжак», «Дятел».

    1. Розповідь про музичні та шумові звуки
    2. Фізкультхвилинка
    3. Гра «Поясни Незнайкові»
    4. Слухання п’єси Е.Гріга «Пташка»
    5. Розспівка «Ворон»
    6. «Перший дзвоник» сл.. і муз. Н.Май - виконання
    7. « Ми йдемо сьогодні в клас» сл. М.Пригари, муз. М. Дремлюги - вивчення

    ІІІ. Підсумок уроку                  Хід  уроку

    І. Організаційний момент

    (звучить «Марш дерев’яних солдатиків» П.І.Чайковського)

    Сьогодні з вами ми помандруємо до лісу.

    Годі, друзі зволікати.

    Треба в ліс нам вирушати.

    Він давно дітей чекає,

    Свою музику складає.

    -          Чи підійде така музика для подорожі? Тоді вирушаймо!

    Учні крокують  до уявного лісу під музику «Маршу дерев’яних солдатиків» П.І.Чайковського .

    -                    Ось ми і в лісі. Прислухайтесь, скільки лісових звуків навколо! Напевно тут живе багато мешканців .  Давайте з ними усіма разом привітаємось.

    Добрий день, осінній наш лісок

                                   Ось і починаємо урок.

    ІІ. Основна частина

    1.                 У Ч И Т Е Л Ь . Ліс змінив своє зелене вбрання на багряно-золотий жупан і вихвалявся ним перед нами. Сонечко ховалося у верхівках дерев, а по синьому небу десь далеко пролітала одинока хмарка і  навкруги стояла повна тиша.  Тільки вітерець ніяк не міг вгамуватися : все зривав  і кидав різнокольорові листочки додолу. Стежки пахли грибками та вчорашнім дощиком. Раптом щось зашелестіло поряд… Кого ми з вами зустріли в ліску? Послухайте, будь-ласка, загадки , але вони не звичайні, а у вигляді пісеньок.

    Слухання пісень – загадок  В.Подвали «Білка», «Їжак», «Дятел».

    -                    Про яких мешканців лісу нам розповіла музика?

    2.      Кожного дня ми чуємо багато різних звуків. Одні з них шумові, а інші – музичні.

    Шумові звуки – це звуки навколишньої природи, різні звуки нашого щоденного життя ( шелестіння листя, на крапання дощу, шум машин тощо)

    Музичні звуки – це ті, що виникають під час співу або гри на музичних інструментах. Вони мають конкретну музичну висоту та тривалість. А записуються музичні звуки спеціальними значками – нотами. За допомогою музичних звуків створюються пісні, танці, музика до мультфільмів, кінофільмів, вистав та інструментальна музика.

    -                    Ще раз вслухаємось в тишу і уявимо якими звуками нам може ліс відповісти? – словами, нотами  чи шумом?  Що ми  в лісі можемо почути? Відтворіть його звуки (шелест листя, голоси пташок, стукіт дятла…)

    3.      Фізкультхвилинка у вигляді гри - руханки «Як шумить ліс»

    4.      Незнайко знову заплутався і ніяк не розбереться де які звуки. Давайте йому пояснимо.

    o   Коли їде машина – ми чуємо… шумові звуки;

    o   Коли співає дівчинка – це…  музичні звуки;

    o   Коли кипить чайник – це …також музичні … ні шумові звуки і т.д

    -                    Чи можуть звуки лісу стати музичними?

    Звичайно, якщо їх композитор запише нотами , а музикант виконає на якомусь музичному інструменті. Тоді ми обов’язково впізнаємо про що нам розповідає ліс музичними  звуками.  Адже музика це чарівне мистецтво!

    5.      -     А про якого мешканця лісу нам розповість ця музика?

    Слухання п’єси Е.Гріга «Пташка».

    НЕЗНАЙКО. Ця музика мені розповіла про ведмедика… маленького-маленького… ну тоді про зайчика…

    УЧИТЕЛЬ. – Діти, чому не правий Незнайко?

    -          Як звучала музика?

    -          Про кого нам розповіла музика  композитора?

    Вірно, музика звучала так, ніби пташечка співала нам веселу свою пісню.

    6.      Послухайте казочку про ворона, який любив музику.

    …Знайшов якось ворон  новеньку блискучу трубу. Сів на гілці дерева та й заграв. Побачила це сорока та й рознесла цю новину та пісеньку про ворона по всьому лісі.                           Сидить ворон сам собі,

    Ворон грає на трубі.

    ууУ, ууУ.

    -               Як грав ворон? ( На одній висоті три звуки: 2 коротких і 1 довгий)

    -                    Заспіваймо разом. Перед співом робимо глибокий вдих, ніби вдихаємо аромат осіннього лісу.

    Виконання поспівки:  - спів на заданій висоті протяжного звуку  ууУ, ууУ;

    -          вправа на рухливість голосу ( у висхідному порядку);

    Сидить ворон сам собі,

                                                        Ворон грає на трубі.

    7.                 УЧИТЕЛЬ. Наша подорож добігає кінця і ми з вами повертаємось додому, до рідної школи. І звичайно ж у кабінеті музики ми почуємо …

    - музичні чи шумові звуки? Музичні. То в класі співають дітки.

    - які пісеньки про школу ви знаєте?

    Виконання пісні Н.Май «Перший дзвоник». Акцентується увага на поставі, початку співу, диханні, виразності виконання.

    8.      Подальша робота над піснею М.Дремлюги «Ми йдемо сьогодні в клас».

    -          Хто пам’ятає який настрій цієї пісні?

    -          Чи відрізняється вона від попередньої?

    Я проспіваю вам її ще раз, а ви пластикою і рухами під музику постарайтесь передати настрій і  зміст пісні.

    Робота над текстом  та вмінням дружно починати і закінчувати кожну фразу. Слідкуємо за правильною поставою та ритмічним рисунком пісні.

    -          Чи зміниться характер пісні, якщо її виконати повільно? (Метод «руйнування образу»).

    Виконання пісні відповідно до образу.

    ІІІ. Підсумок уроку.

    -          Куди ми з вами сьогодні подорожували?

    -          Кому сподобалась подорож?

    -          Чого нового ми взнали?

    -          З якою музикою ознайомились?

    Обов’язково розкажіть про нашу подорож вдома мамі й тату і проспівайте їм ті пісеньки і поспівки, які ми з вами вивчали.

    Вербальне позитивне оцінювання учнів.

    Вихід з класу під музику за бажанням учнів.

     

     

     

     

     

    Категорія: Художньо-естетичні дисципліни | Переглядів: 2615 | Додав: SmP