Понеділок, 29.04.2024, 13:33
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Квітень 2012  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    30
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2012 » Квітень » 24 » Примірний план опису досвіду вчителя музичного мистецтва
    12:42
    Примірний план опису досвіду вчителя музичного мистецтва
    Як описати власний досвід
    Критерії передового педагогічного досвіду

    Критерії Характеристика критеріїв
    1. Актуальність Відповідність:
    • соціальному замовленню держави, суспільства;
    • чинному Закону «Про освіту»;
    • прогресивним тенденціям соціального розвитку суспіль-
    ства;
    • регіональній освітній політиці;
    • ідеям сучасної педагогічної науки та передовій педагогічній практиці;
    • професійним інтересам певних категорій педагогів.
    Сприяти:
    • вирішенню актуальних задач суспільства;
    • рішенню освітніх задач, що випливають із соціального замовлення держави, суспільства, у галузі освіти, інтересів особистості учня.
    2. Науковість, відповід-ність досягненням науки Відповідність практичної діяльності основним положенням сучасної науки в галузі освіти.
    3. Результативність Відповідність рівня навченості та вихованості учнів їх ціннісним орієнтаціям, а також педагогічній практиці.
    Результативність може виражатись:
    • у рівні навченості учнів;
    • у рівні вихованості учнів;
    • в особистісному розвитку учнів;
    • в удосконаленні методичної роботи й управлінської діяль-ності.
    4. Новизна Будь-який педагогічний досвід, хоча би в невеликому ступені, завжди є самостійним, несе в собі новизну.
    Але наявна новизна повинна супроводжуватися помітними якісними показниками, тоді такий досвід можна назвати передовим. Новизна може полягати:
    • у комбінації елементів уже відомих методик;
    • у раціоналізації, удосконаленні окремих сторін педагогічної праці;
    • у перетворенні освітнього процесесу (з обґрунтуванням причин зміни у змісті освіти).
    5. Стабільність Використання досвіду дає протягом тривалого часу стійкі високі результати навчання, виховання та розвитку учнів.
    6. Оптимальність Досягнення найкращих результатів у навчально-виховній роботі при найменшій витраті сил і часу педагогів, учнів; а також, щоб цей досвід не став перешкодою у вирішенні інших освітніх задач.
    7. Перспективність Можливість використання досвіду в масовій практиці; можливість творчого застосування досвіду.

    Структура цілісного опису досвіду роботи
    1. Введення
    • Анотація про досвід (дані про його носія; проблеми, що розв'язуються даним педагогічним досвідом; провідна наукова ідея та закономірності, покладені в основу; діапазон використання; адресна спрямованість). Обсяг – 0,5 сторінки.
    • Тема досвіду, його провідна мета.
    • Актуальність і перспективність досвіду.
    • Адресна спрямованість, умови виникнення та становлення досвіду.
    • Новизна наявного досвіду.
    2. Вичленувати протиріччя, що спонукали педагога до пошуку інших підходів до навчання, виховання й розвитку учнів.
    Наявні протиріччя стають фактором визначення шляхів становлення педагогічного досвіду через постановку задач та їх рішення.
    Це протиріччя усвідомлюється, осмислюється, формулюється проблема в термінах (поняттях і категоріях) педагогічної науки.
    Відповідно до проблеми виявляються авторські знахідки, індивідуальні новинки в роботі педагога.
    3. Науково-методичне обґрунтування
    Аналіз літератури доцільно проводити проблемно (при цьому важливо вичленувати ідеї, на які спирається педагог, досвід якого узагальнюється).
    У процесі аналізу літератури необхідно акцентувати увагу на тому, що вже досягнуто в досліджуваній сфері, що узагальнюється, а до чого треба прагнути.
    4. Визначити та сформулювати сутність досвіду, його провідну ідею
    Провідна педагогічна ідея досвіду – центральна, основна думка, що випливає з досвіду й передбачає варіативність форм її застосування. Це виділення головного, найбільш істот-ного в діяльності автора досвіду.
    Виділити з провідної проблеми досвіду складові частини та вибудувати їх в ієрархічній послідовності.
    5. Опис суті педагогічного досвіду
    Відмінності від уже існуючої практики роботи вчителів; у чому новизна досвіду; які фактори успішності є в досвіді, що представляється.
    Опис засобів досягнення мети (методів і форм організації роботи), організація навчально-виховного процесу відповідно до поставлених цілей і задач.
    Алгоритм здійснення педагогічних дій з описом особливостей технології автора досвіду.
    Опис суті педагогічного досвіду – це основний розділ, у якому відбувається опис чи самоопис системи роботи вчителя.
    Мета (для чого?) – зміст (що?) – методи та засоби (як?) – результат (який?)
    6. Умови, за яких створювався досвід
    • Прописати особистісні та професійні якості педагога.
    • Визначити вікові й особистісні особливості учнів, рівень їхньої навченості.
    • Визначити, як забезпечується формування пізнавальних дій усіх учнів із заданими кінцевими результатами.
    • Вказати, які навчально-методичні комплекси та методичні посібники використовує педагог.
    • Виявити тривалість функціонування досвіду та динаміку його становлення й розвитку.
    7. Результативність
    Визначити можливість одержання стабільно високих результатів (якість навчальних досягнень учнів, рівень їхньої вихованості й інтелектуального розвитку).
    Аналіз отриманих результатів діяльності педагога можна представляти у вигляді таблиць, схем, діаграм, рисунків тощо.
    Категорія: Художньо-естетичні дисципліни | Переглядів: 2223 | Додав: SmP