Середа, 15.05.2024, 19:22
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Липень 2012  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2012 » Липень » 20 » Оновлення початкової освіти
    11:59
    Оновлення початкової освіти

    Глибинний зміст  самої назви «початкова школа», «школа І ступеня» зумовлює виняткову роль цієї ланки освіти і особливу відповідальність педагогів за якість її результатів. Початкова школа, зберігаючи наступність із дошкільним періодом дитинства, протягом чотирьох років в умовах цілеспрямованого навчання і виховання забезпечує подальше становлення особистості дитини, її інтелектуальний, фізичний, морально - етичний, мовленнєвий, соціальний, емоційно – вольовий розвиток.

    Державний стандарт початкової загальної освіти як основний нормативний документ визначення загальнодержавних вимог до освіченості випускників на рівні початкової школи спрямовує вчителів на розвязання цих завдань.

    Будь-який стандарт переглядається не рідше одного разу на 10 років. Це одна із причин розробки другої редакції Державного стандарту початкової загальної освіти.

    Окрім того, аналіз впровадження Державного стандарту (2000-2010 рр.) показав певні проблеми. Головною - є рівень успішності молодших школярів. Аналіз результатів всеукраїнських моніторингових досліджень рівня навчальних досягнень (2004-2005рр.), міжнародних (TIMSS, PIRLS), регіональних (щорічно) виявили прогалини у підготовці учнів початкової школи щодо застосування знань, умінь та навичок. Це друга причина оновлення змісту Державного стандарту початкової загальної освіти.

    Одним із результативних шляхів рішення означеної проблеми є впровадження компетентного підходу. Запровадження компетенцій у зміст початкової освіти зумовлено потребою розв′язання ряду нагальних проблем як для Держави, так і для регіону. Серед них, неспроможність учня застосовувати засвоєні знання, уміння, навички, способи діяльності і ціннісні  орієнтації в життєвих ситуаціях,  виконувати вимоги суспільства щодо оновлення знань, тобто реалізації неперервного навчання. Здатність  пристосовуватися  до швидкої зміни суспільно-економічних умов, адаптуватися в змінених умовах, уміти знаходити шляхи розв′язання проблем, що виникають у практичній, пізнавальній, комунікативній та інших видах діяльності.

    Друга редакція Державного стандарту початкової загальної освіти, яка почне впроваджуватися з 1 вересня 2012 року, спрямована на розв′язання вищеозначених проблем.

    Стрижневими особливостями нового Державного стандарту початкової загальної освіти є :

    - формування ключових компетентностей молодших школярів (зокрема, загальнокультурної, громадянської, здоров’язбережувальної, інформаційно-комунікаційної), які дають можливість ефективно  брати участь у різних життєвих сферах діяльності;

    - екологічна спрямованість освіти та посилення природничої складової стандарту, що надасть можливість розвивати  здатність учня розв′язувати доступні соціально  і особистісно значущі практичні та пізнавальні проблемні задачі, пов′язані з реальними об′єктами природи у сфері відносин «людина - природа»;

    - вивчення іноземної мови з 1 класу в усіх загальноосвітніх навчальних закладах, що  буде сприяти формуванню здатності особистості застосовувати у конкретному спілкуванні  знання мови, способи взаємодії з навколишніми і віддаленими людьми та подіями;

    - використання здоров’язбережувальних технологій, що сприятиме набуттю учнями навичок збереження, зміцнення, використання здоров′я та дбайливого ставлення до нього, розвитку особистої фізичної культури;

    - формування і розвиток в учнів технологічної, інформаційнокомунікаційної компетентності для реалізації їх творчого потенціалу і соціалізації у суспільстві.

    Категорія: Початкова освіта | Переглядів: 1061 | Додав: SmP