Середа, 01.05.2024, 11:52
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Березень 2016  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    28293031
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2016 » Березень » 1 » Методичні рекомендації з питань організації роботи групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу
    16:23
    Методичні рекомендації з питань організації роботи групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу

     

    Діяльність групи  продовженого дня  організовується відповідно до Положення про групу продовженого

    дня загальноосвітнього навчального закладу, затвердженого Постановою КМУ від 5 жовтня 2009 року

    № 1112 та Державних санітарних правил і норми влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних

    закладів та організації навчально-виховно­го процесу (ДСанПіН 5.2.008-01), затверджених  Постановою

    Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р. № 63.

    Основними завданнями групи продовженого дня є:

    ·        організація самостійної   роботи   учнів  із  закріплення  та 
    поглиблення знань, умінь та навичок, набутих на уроках; 
    ·        створення сприятливих   умов   для   формування   учнівського   колективу та надання 
    кваліфікованої допомоги учням у підготовці до уроків і виконанні домашніх завдань; 

    ·         організація індивідуальної,  групової та  колективної  роботи учнів;

    ·        організація дозвілля учнів; 
    ·        формування в учнів ціннісних орієнтацій; 
    ·        здійснення заходів,  спрямованих  на  збереження та зміцнення  здоров'я учнів,  набуття 
    навичок здорового способу життя; 
    ·        виховання позитивного ставлення до суспільно-корисної праці; 
    ·        надання допомоги  батькам  або  особам,  які їх замінюють,  у 
    вихованні учнів. 

                Рішення про утворення групи продовженого дня загальноосвітнього навчального закладу

    державної та комунальної форми власності приймає його керівник за погодженням з місцевим органом

    виконавчої влади та органом місцевого самоврядування, а приватної форми власності - за погодженням

    із засновником (власником).

                Група продовженого дня утворюється за наявності: 
    Ø    необхідної навчально-матеріальної бази; 
    Ø    умов для організації денного відпочинку (сну) в групі продовженого дня, сформованої з учнів
     першого класу; 
    Ø    умов для організації харчування відповідно до Державних санітарних. правил і норм 
    улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного 
    процесу. 
              Наповнюваність групи продовженого дня 30 учнів.
    
              Рішення про зменшення чисельності учнів групи продовженого дня приймає керівник 
    загальноосвітнього навчального закладу за погодженням з місцевим органом виконавчої влади та 
    органом місцевого самоврядування
    

              Тривалість перебування учнів  у  групі  продовженого  дня

    становить  6  годин на день,  а за наявності відповідної заяви
    батьків або осіб, які їх замінюють, може зменшуватися.

               Група продовженого дня створюється загальноосвітньою установою таким чином:

    • проводиться соціологічне дослідження потреби учнів і їх батьків(опікунів) в групі продовженого дня;
    • комплектується контингент групи учнів з:

         - одного класу

         - однієї паралелі класів;

         - одного ступеня навчання;

        -  I   і    II ступенів навчання (але в одній групі можуть бути учні не більше 4 вікових груп);

    • організовується збір необхідної документації (заяви батьків);
    • розробляється наказ про функціонування групи продовженого дня в поточному навчальному році з вказівкою контингенту учнів, педагогів (вихователів), визначенням навчальних,  ігрових приміщень.

             Вихователь групи  продовженого дня розробляє режим роботи групи продовженого дня з урахуванням розкладу уроків та  плану роботи групи.

    Організація роботи групи продовженого дня

    • В режимі роботи групи продовженого дня вказується час для організації  спортивно-оздоровчих занять (1 клас - не менше 35 хв., 2-4 класи - 40 хв. і 5-7 – 45 хв.);   обіду, прогулянок на свіжому повітрі, екскурсій,  самопідготовки, роботи в гуртках, секціях за інтересами, виховних заходів.
    •  Рухову активність учнів на свіжому  повітрі (прогулянка, рухливі і спортивні ігри, суспільно-корисна праця) рекомендується проводити до початку самопідготовки.
    • Тривалість прогулянки учнів початкових класів - не менше 1,5 години.
    • Для першокласників, які відвідують групу продовженого дня, необхідно організувати щоденний 1,5-годинний денний відпочинок(сон)
    • Вихованці групи продовженого дня можуть займатися в музичних, художніх, спортивних і інших установах додаткової освіти дітей, в різних гуртках і секціях, організованих на базі загальноосвітньої установи, брати участь в конкурсах, оглядах, олімпіадах і інших масових заходах для учнів. 
    •  На письмове прохання батьків вихователь групи продовженого дня може відпускати вихованця для відвідування навчального заняття в установі додаткової освіти у супроводі дорослого.
    •  Самопідготовку учнів слід розпочинати із 16 години  (при  шести   годинному   перебуванні  в   ГПД).  Тривалість самопідготовки визначається  відповідно до Державних санітарних правил (Постанова Головного державного санітарного лікаря України від 14.08.2001 р. № 63), що становить:

    у 2 класі  – до 45 хвилин;

    у 3 класі – до 1год. 10 хв.

    у 4 класі – до1 год. 30 хв.;

    у 5 - 6 класах - до 2,5 години;

    у 7 класі - до 3 годин.

    • Після самопідготовки - участь дітей у виховних заходах, заняття за інтересами, відвідування бібліотеки, дозвілля.

             Документація вихователя групи продовженого дня

    1.       Положення про групу продовженого дня.

    2.       Посадова інструкція вихователя групи продовженого дня.

    3.       Режим групи продовженого дня, затверджений керівником   загальноосвітньої установи.

    4.       Календарно-тематичний план роботи на семестр з виділенням кожного           навчального тижня.

    6.       Щоденний план роботи.

    7.       Журнал групи продовженого дня.

    8.       Зошит (щоденник) взаємозв’язку з вчителями.

              Крім того, вихователь групи продовженого повинен мати робочі матеріали для проведення виховних заходів, самопідготовки, занять за інтересами, спортивної години, прогулянок.

    Вимоги до календарно-тематичного плану роботи вихователя ГПД

    1.       Аналіз роботи ГПД за минулий рік.

    2.       Коротка характеристика групи (окремих учнів): за складом, за успішністю, за рівнем вихованості, творчістю, індивідуальністю.

    3.       Завдання на семестр (провідне виховне завдання на цьому відрізку часу).

    4.       Основні види діяльності. Назва періоду. Робота з сім'єю.

    5.       Індивідуальна робота з учнями (наступність роботи вихователя і учителя - щоденник взаємозв'язку).

    6.       Робота з батьками.

    Категорія: Початкова освіта | Переглядів: 1494 | Додав: mrpz