П`ятниця, 03.05.2024, 17:26
Вітаю Вас Гість | RSS
 
Головна БлогРеєстраціяВхід
Меню сайту
    Календар
    «  Вересень 2014  »
    ПнВтСрЧтПтСбНд
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930
    Хто на сайті

    Онлайн всього: 1
    Гостей: 1
    Користувачів: 0
    Корисні посилання
    Форма входу
    Головна » 2014 » Вересень » 15 » Формами реалізації допрофільної підготовки учнів
    12:06
    Формами реалізації допрофільної підготовки учнів

    Демократизація освіти, надання їй профільної спрямованості у старшій щколі вимагає.пошуку шляхів удосконалення підготовки учнів, основної школи до обґрунтованого вибору ними майбутнього напряму навчання. Зазвичай, прийнято, що допрофільна підготовка здійснюється у 8-9.класах із метою орієнтації учнів, сприяння у виборі ними; напряму профільного навчання у старшій школі. Проте не буде зайвим, якщо така підготовка почнеться, вже із 5 класу.

     

    Формами реалізації допрофільної підготовки

    учнів визначено:

    - курси за вибором і спецкурси (викладаються для всіх учнів класу і тільки за навчальними програмами, рекомендованими чи схваленими

    навчально-методичними комісіями всеукраїнського рівня);

    - факультативи, предметні гуртки;

    - наукові товариства учнів, Мала академія наук;

    - предметні олімпіади, конкурси, вікторини і тощо.

     

     Реалізується допрофільна підготовка за рахунок годин варіативної складової навчальних і планів загальноосвітніх навчальних закладів.

    Звертаємо вашу увагу, що поряд із вже існуючими навчальними програмами для допрофільної підготовки учнів, у 2013 році для учнів 9 класів підготовлена ще одна - "Основи податкових знань". Відповідно до листа МОН України "Щодо курсу "Основи податкових знань" №1/9-565 від 21.08.2013 року викладання може здійснюватися у 9 класі таким чином:

    - за рахунок годин варіативної складової  Типових навчальних планів;

    - за рахунок інтеграції (у зміст курсів "Основи економічних знань" та "Основи правознавства");

    - на виховних годинах, під час проведення позакласних заходів, екскурсій на виробництво підприємства і навіть під час проведення

    батьківських зборів (як форма родинного навчання).

    Запропонований розподіл годин за розділами і темами у програмі курсу є орієнтовним. Частину навчального часу учитель може використати на власний розсуд з метою глибшого вивчення або повторення навчального матеріалу з урахуванням здібностей та навчальних можливостей учнів конкретного класу.

     

    Враховуючи певні складнощі варіативної складової Типових навчальних планів, пропонуємо варіант інтеграції в курс' "Основи

    правознавства. 9 клас":

     

    - Під час вивчення розділу II "Ти – людина значить маєш права" на уроках "Що означає бути громадянином держави", "Конституційні права і свободи людини і громадянина" можна використати §§14-16 підручника "Основи податкових знань" (тема 4) та §§33-35 (тема 15)

    - на уроці "Право на працю" можна використати §23 підручника "Основи податкових знань" (тема 10);

    - під час вивчення теми "Світ юридичних професій" можна використати §§31-32 підручника "Основи податкових знань" (тема 14).

    Крім цього, теми розділу І "Податки в історії нашого народу" доцільніше інтегрувати в курс"Історії України":

     

    7 клас - §§1-6 підручника "Основи податкових знань";

     

    8 клас - §§7-9 підручника "Основи податкових знань";

     

    9 клас - §§9-10 підручника "Основи податкових знань".

     

    Для сучасної України актуальність запровадження нового курсу достатньо очевидна, оскільки формування громадянської компетентності учнів, через практичну діяльність адаптовану до вікових особливостей молоді, є одним із пріоритетних освітніх завдань.

    Категорія: Суспільно-гуманітарні дисципліни | Переглядів: 628 | Додав: SmP